Kenangan time kerja di Aetos..






Salamz.. selamat pagi!! wah!! lama nye saya tak update blog saya ni ye.. hehehe.. :) maafkan saya..saya ni tak selalu update agak malas sikit la..maaf2.. sesiapa yang masih menjengok blog saya,teruskan ey..insya'allah saya cuba update kan pelan2.. :)

bila update ni saya teringat bila masa saya keja di Aetos (enforsment officer) kerja saya ni agak2 ala macam polis juge ler.. mari kite tgok pic saya ni..



















ok la sampai di sini dulu la..saya takde idea pulak nak update ni..terus lose kejap.. insya'allah tak lama esok atau lusa saya akan update lagi.. senang2 datang la tgok2 ey blogs saya yang tinggal usang ni..hehehehe.. :)


salamz ikhlas dari saya.._HUsni Uniq_

** Ahhhhh Stress!!! **














Good stress n bad stress


The stress response (also called the fight or flight response) is critical during emergency situations, such as when a driver has to slam on the brakes to avoid an accident. It can also be activated in a milder form at a time when the pressure's on but there's no actual danger — like stepping up to take the foul shot that could win the game, getting ready to go to a big dance, or sitting down for a final exam. A little of this stress can help keep you on your toes, ready to rise to a challenge. And the nervous system quickly returns to its normal state, standing by to respond again when needed.

But stress doesn't always happen in response to things that are immediate or that are over quickly. Ongoing or long-term events, like coping with a divorce or moving to a new neighborhood or school, can cause stress, too.

Long-term stressful situations can produce a lasting, low-level stress that's hard on people. The nervous system senses continued pressure and may remain slightly activated and continue to pump out extra stress hormones over an extended period. This can wear out the body's reserves, leave a person feeling depleted or overwhelmed, weaken the body's immune system, and cause other problems.










Keep Stress Under Control


Take a stand against overscheduling. If you're feeling stretched, consider cutting out an activity or two, opting for just the ones that are most important to you.

Be realistic. Don't try to be perfect — no one is. And expecting others to be perfect can add to your stress level, too (not to mention put a lot of pressure on them!). If you need help on something, like schoolwork, ask for it.

Get a good night's sleep. Getting enough sleep helps keep your body and mind in top shape, making you better equipped to deal with any negative stressors. Because the biological "sleep clock" shifts during adolescence, many teens prefer staying up a little later at night and sleeping a little later in the morning. But if you stay up late and still need to get up early for school, you may not get all the hours of sleep you need.



Learn to relax. The body's natural antidote to stress is called the relaxation response. It's your body's opposite of stress, and it creates a sense of well-being and calm. The chemical benefits of the relaxation response can be activated simply by relaxing. You can help trigger the relaxation response by learning simple breathing exercises and then using them when you're caught up in stressful situations. (Click on the button to try one.) And ensure you stay relaxed by building time into your schedule for activities that are calming and pleasurable: reading a good book or making time for a hobby, spending time with your pet, or just taking a relaxing bath.
Treat your body well. Experts agree that getting regular exercise helps people manage stress. (Excessive or compulsive exercise can contribute to stress, though, so as in all things, use moderation.) And eat well to help your body get the right fuel to function at its best. It's easy when you're stressed out to eat on the run or eat junk food or fast food. But under stressful conditions, the body needs its vitamins and minerals more than ever. Some people may turn to substance abuse as a way to ease tension. Although alcohol or drugs may seem to lift the stress temporarily, relying on them to cope with stress actually promotes more stress because it wears down the body's ability to bounce back.

Watch what you're thinking. Your outlook, attitude, and thoughts influence the way you see things. Is your cup half full or half empty? A healthy dose of optimism can help you make the best of stressful circumstances. Even if you're out of practice, or tend to be a bit of a pessimist, everyone can learn to think more optimistically and reap the benefits.

Solve the little problems. Learning to solve everyday problems can give you a sense of control. But avoiding them can leave you feeling like you have little control and that just adds to stress. Develop skills to calmly look at a problem, figure out options, and take some action toward a solution. Feeling capable of solving little problems builds the inner confidence to move on to life's bigger ones — and it and can serve you well in times of stress.


Reviewed by: D'Arcy Lyness, PhD

**puzzle**



Good Luck!! huhuhu.. :P

(* Solat Istikharah *)


Istikharah sebenarnya berasal daripada perkataan Arab yang bermaksud meminta pilihan yang baik. Biasanya solat istikharah dilakukan apabila seseorang itu ingin melakukan sesuatu perkara tetapi dia tidak pasti apakah perbuatan atau tindakannya itu membawa kebaikan ataupun tidak kepada dirinya.

Seseorang yang menghadapi sesuatu soal yang bersifat mudah, sedang ia sendiri masih ragu-ragu mana sebaiknya dilakukan, maka di sunatkan mengerjakan solat yang bukan termasuk wajib.
Solat itu boleh saja di waktu mengerjakan sunat Rawatib atau Tahiyatul-masjid dan boleh pula di waktu malam atau pun siang, sedang bacaan sehabis Al-Fatihah dapat dipilih sekehendaknya.



Niat Solat Istikharah






Sengaja aku mengerjakan sembahyang istikharah dua rakaat kerana Allah Ta'ala

Doa Solat Istikharah














"Ya Allah, saya memohonkan pilihan menurut pengetahuanMu dan memohonkan penetapan dengan kesuasaanMu juga saya memohonkan kurniaMu yang besar, sebab sesungguhnya Engkaulah yang Maha Mengetahui dan saya tidak mengetahui apa-apa. Engkau Maha Mengetahui segala yang ghaib. Ya Allah, jikalau di dalam ilmuMu bahawa urusan saya ini........baik untukku dalam agamaku, kehidupanku serta akibat urusanku, maka takdirkanlah untukku dan mudahkanlah serta berikanlah berkah kepadaku di dalamnya. Sebaliknya jikala di dalam ilmumu bahawa urusan ini buruk untukku, dalam agamaku, kehidupan serta akibat urusanku, maka jauhkanlah hal itu daripadaku dan jauhkanlah aku daripadanya serta takdirkanlah untukku yang baik-baik saja dimana saja adanya, kemudian puaskanlah hatiku dengan takdirMu itu."

Tweens alive activity yr 3 (2010)


















lawankan student2 saya buat family tree..hehehe.. :D ni yang dapat saya share ngan uols smue dahulu..ok thanx 4 visit my blog n take care .. :D

(Keistimewaan pada ummat Rasulullah sallallahu a'alaihi wasallam di hari kiamat)

Umat Muhammad s.a.w merupakan oarang yang mula-mula keluar dari kuburnya dia antara umat-umat yang lain,yakni bumi mula-mula pecah untuk mereka.pada hari kiamat umat Muhammad s.a.w bangkit dengan wajah yang berseri-seri kerana kesan wuduk,meraka berada di tempat yang tinggi dan mempunyai dua cahaya seperti para nabi sebelum nabi Muhammad s.a.w. sedangkan pada lain-lain umat hanya punya satu cahaya sahaja.

mereka mempunyai tanda di wajahnya kerana kesan sujud.kitab catatannya diberikannya dari sebelah kanan.Allah menyegerakan siksanya di dunia dan di alam barzah agar bangkit di hari kiamat nanti tidak berat dengan doasa.meraka mesuk ke dalam kuburnya dengan membawa dosa.tapi keluar dengan tanpa dosa sebab permohonan ampun dari orang-orang yang beriman yang masih hidup untuknya.meraka mendapatkan apa yang mereka usahakan untk mereka (dari hasil doa,sedakah atau amal jariah orang yang masih hidup untuknya). sedangkan umat-umat sebelumnya hanya memperolehi apa yang mereka usahakan semasa hidupnya sahaja.

ikrimah berkata bahawa di antara kaum muslimin ada 70.000 orang yang diputuskan masuk syurga tanpa hisab.

(Keistimewaan pada diri Rasulullah sallalahu a'laihi wasallam di hari akhirat)

Di antara keistimewaan-keistimewaan Nabi Muhammad s.a.w di hari akhirat ialah baginda merupakan orang pertama yang pecah untuknya (untuk baginda bangkit).orang pertama yang mendengar bunyi sangkakala.baginda di iringi oleh tujuh puluh ribu malaikat dan di arak di atas buraq.dilaungkan namanya di setiap perhentian,namanya juge dijadikan poster di setiap di tempat-tempat perhentian tinggi di dalam syurga.baginda berdiri di sebelah kanan arasy dan berada di tempat yang terpuji.di tangan baginda ada bendera "alhamdu" sedangkan Adam dan orang yang lainnya berada di bawah penji-panjinya.pada hari itu baginda menjadi pemuka para nabi dan menjadi juru cakap mereka.Nabi Muhammad s.a.w pula orang yang pertama kali di izinkan bersujud,orang yang pertama kali mengangkat kepalanya di hadirat Ilahi dan orang pertama kali memandang ke arah Allah Ta'alah.

Baginda orang yang pertama kali memberikan syafaat dan orang yang pertama kali memberikan pertolongan agung dalam memutuskan qada'.orang yang pertama kali memberi syafaat dalam kemasukan kaum ke syurga tanpa hisab.orang yang memberikan syafaat bagi orang sudah dipastikan masuk neraka agar ditarik balik keputusan itu.
Nabi s.a.w juga memberikan syafaat pada seseorang yang mesuk syurga agar bertambah-tambah darajatnya di dalam syurga,pendapat ini dikemukakan oleh imam nawawi.baginda juga dapat memberikan syafaat pada anak-anak orang musyrik yang masih kecil agar tidak dikenakan siksaan,orang yang mula-mula melintas titian shiratal mustaqim.setiap rambut dikepalanya dan semikian juga wajahnya bersinar.sedangkan pada nabi-nabi yang lain hanya ada dua cahaya.

baginda memerintahkan kepada semua orang pada hari kiamat itu agar menundukkan pandangan sehingga puterinya melintas shirat.bagindalah orang yang mula-mula mengetuk pintu syurga dan yang mula-mula pula memesukinya,dan selepas itu barulah umatnya.baginda juge orang yang mula-mula menikmati danau kauthar dan wasilah yakni tempat yang tertinggi di dalm syurga.mimbarnya pula terletak di salah satu pintu syurga,dan tempat di antara mimbar dengan kuburnya merupakan salah satu taman syurga.baginda tidak di minta paersaksian tentang tugas tablighnya (tugas menyampaikan wahyunya),sedang nabi-nabi yang lainperlu mengajukan saksi.setiap sebab dan nasabnya. ada yang mengata bahawa umatnya pada hari kiamat nanti di nasabkan kepadanya.sedangkan umat-umat para nabi yang lain tidak di nasab kepadanya pada hari kiamat memberikan manfaat sedangkan nasab-nasab yang lain tidak berguna.

"Perbicaraan manusia,malaikat dan juge syaitan"














Manusia - Eh, dah subuh dah?
Malaikat - bangunlah wahai anak Adam, tunaikan solat subuh mu ...
Syaitan - Alahhhhhh, kejaplah, ngantuk ini...awal lagi nie?.zzzzzzzz

Manusia - Nak makan, laparlah ??
Malaikat - Wahai Anak Adam, mulakanlah dengan Bismillah...
Syaitan - Ahh, tak payahla... dah lapar ini !! mmm.. sedapnyaaaa? .

Manusia - Hari ni nak pakai apa ye?
Malaikat - Wahai anak Adam, pakailah pakaian yang menutup aurat..
Syaitan - Ehh, panaslah, takde style langsung, nampak kampung!!!

Manusia - Alamak, dah lewat!
Malaikat - Bersegeralah wahai manusia , nanti terlewat ke pejabat..
Syaitan - Ahhh?awal lagi?mmm.. aaahh? suruh si polan, punchkanlah?

Manusia - Azan sudah kedengaran.. .
Malaikat - Wahai anak Adam, bersegeralah menunaikan kewajipan
Syaitan - Baru pukul berapa.. rilex lah.. awal lagi nieii?.

Manusia - Eh, eh... tak boleh tengok ini, berdosa...
Malaikat - Wahai anak Adam, alihkanlah pandanganmu, sesungguhnya Allah Maha Melihat dan mengetahui!
Syaitan - Perggghh... best tu... . rugi ooo kalau tak tengok nie..

Manusia - Saudaraku sedang melakukan dosa
Malaikat - Wahai anak Adam, cegahla ia..
Syaitan - Apa kau sibuk? Jangan jaga tepi kain orang, lantaklahh?

Manusia - Elok kalau aku sampaikan nasihat ini kepada orang lain
Malaikat - Wahai anak Adam, nasihat-menasihatilah sesama kamu..
Syaitan - Sendiri pikirlah, semua dah besar, buat apa susah?... pandai2lah?

Manusia - aku telah berdosa..
Malaikat - Wahai anak Adam, bertaubatlah kamu,sesungguhnya Allah Maha Pengampun. ......
Syaitan - Tangguhlah dulu, lain kali boleh bertaubat... lagipun muda hanya sekali....rugilah. ....... (kalau sempat la)

Manusia - Kalau pergi, mesti seronok!
Malaikat - Wahai anak Adam, kakimu ingin melangkah ke jalan yang dimurkai Allah, berpalinglah dari jalan itu ..
Syaitan - Jangan bimbang, tiada sesiapa yang tahu... Jomlahhh?

Manusia - Uuhhh? letihnya arini.. tak solat lagi nieee?.
Malaikat - Wahai anak Adam, taatilah Allah dan RasulNYA, kebahagiaan di dunia dan akhirat untukmu. Solat itu wajib bagimu...
Syaitan - Hey anak Adam, ikutilah aku,kebahagiaan di dunia (sahaja) dan kebahagiaan diakhirat (jangan mimpi lah!) untukmu...

Renungkan lah

(untuk peringatan kite bersama..di petik dari email.)

"Selamatkan Diri Dari Api Neraka"


















" Dari abu sa'id r.a berkata, Rasulullah sallallahu a'laihi wasallam,keluar pada hari Aidil - adha dan Aidilfitri ke tempat solat,lalu beliau melalui para wanita seraya berkata:

'wahai sekelian wanita! bersedekahlah kamu sekalian,kerana pernah diperlihatkan kepadaku tentang kamu sekalian sebagai sebahagian besar penghuni neraka."

'bersedekahlah kamu sekalian dan perbanyaklah beristighfar!' mereka bertanya: 'kerana apa wahai Rasulullah sallalahu 'alaihi wasallam? beliau menjawab: kerana kamu banyak melaknat dan menginkari keluarga (suami). Aku tidak melihat wanita-wanita yang kurang akal dan dinnya (agamanya)dari salah seorang di antara kamu yang dapat menyaingi fikiran seorang laki-laki yang teguh hatinya.
mereka bertanya: apakah kekurangan din dan akal kami wahai rasulullah sallallahu alaihi wasallam?' beliau menjawab: bukankah kesaksian seorang wanita seperti setengah kesaksian seorang lelaki? meraka menjawab: benar.
beliau berkata: maka begitulah di antara kekurangan akalnya. bukankah apabila haid,dia tidak boleh solat dan puasa? meraka menjawab: benar.
beliau berkata lagi: maka begitulah di antara kekurangan dinnya.'



pemjelasan:

Islam yang hanif memandangkan masing-masing di antara laki-laki dan wanita sebagai pasangan rel yang dengan keduanya kehidupan manusia berjalan beriringan tanpa melebihkan yang satu di atas yang lain dari sisi nilai kemanusiaannya.
hal ini secara nyata tentera dalam firman Allah s.w.t:

"wahai manusia,sesungguhnya kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang wanita,dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa serta bersuku-suku,supaya kamu saling kenal mengenal. antara kamu di sisi Allah s.w.t, ialah orang yang paling taqwa di antara kamu." ( Al-Hujurat:13 )

yang menjadikan ukuran di sisi Allah s.w.t,adalah amal soleh.Allah juge telah menjelaskan bahawa laki-laki dan wanita dituntut untuk melaksanakan tugasannya masing-masing.
Firmannya:

"wahai orang-orang yang beriman.janganlah suatu kaum mengolok-olokkan kamu yang lain (kerana) boleh jadi mereka (yang diolok-olokkan itu) lebih baik daripada mereka dan jangan pula wanita-wanita (mengolok-olokkan) wanita-wanita yang lain, (kerana) boleh jadi wanita (yang diolok-olokkan),lebih baik daripada wanita (yang mengolok-olok),dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri,dan janganlah kamu panggil memanggil dengan yang buruk" ( Al_Hujurat:11 )

Allah membebankan tanggungjawab perbuatannya kepada setiap laki-laki dan wanita.
Firmannya:

"tiap-tiap manusia terikat dengan apa yang dikerjakannya." ( At-Tur:21 )

"......agar tiap-tiap diri diberi balasan terhadap apa yang dikerjakannya,dan meraka tidak akan dirugikan." ( Al-jathiyah:22 )

Masing-masing di antara laki-laki dan wanita berhak mendapat balasan di sisi tuhannya,sesuai dengan amalnya,sebagimana firman Allah s.w.t:

"Maka Tuhan mereka memperkenankan permohonannya (dengan berfirman): sesungguhnya Aku tidak menyia-yiakan amal orang-orang yang beramal di antara kamu,baik laki-laki mahupun wanita (kerana) sebahagian kamu adalah turunan sebahagian dari yang lain." ( Al-Imran:195)

Islam memandang sama rata antara laki-laki dan wanita dalam nilai kemanusiaannya,begitu pula dalam hak-hak menurut ketentuan hukum pidana (jenayah) dan perdata. masing-masing harus mendapat perlindungan jiwa,kehormatan,harta dan kebebasan,kecuali apa yang diwajibkan syariat yang hanif,tatkala ia melakukan kesalahan dan menyimpang.

tetapi sebagimana yang sudah dijelaskan,kita dapati bahawa ilmu telagh menetapkan susunan tubuh wanita yang berbeza dengan susunan tubuh laki-laki dilihat dari bentuknya, termasuk dalam perbagai celahnya yang merupakan kekhususan bagi wanita.tatkala janin mulai tumbuh,dua jenis ini sudah berbeza laju pertumbuhannya. Akhirnya kita mendapati susunan dari wanita dilihat dari bentuk fizikalnya telah dipersiapkan sedemikian rupa untuk mengandung,melahirkan dan menyusui.

sedangkan tentang susuanan kejiwaan wanita,kita mendapati di dalmnya terdapat perasaan yang sensitif,kelembutan rasa,tindakan yang tekun dan mudah terganggu emosinya,sumbernya adalah pengaruh dari segi perasaan terhadap jiwa. inilah yang membuat kesesuaian kewujudan wanita sebagi ibu. sebab sifat keibuan tidak memerlukan kepada pemikiran,tetapi ia memerlukan perasaan yang bergelora dan kasih sayang yang teramat lembut.

kerana kami melihat kuatnya pengaruh perasaan pada diri wanita,maka islam menganggap kesaksian dua orang wanita sama dengan kesakdian satu orang laki-laki.maknanya tidaklah seperti anggapan sebahagian orang bahawa wanita sama dengan separuh laki-laki.islam tidak menyimpangkan hal itu kerana ia memendangkan wanita sama dengan separuh laki-laki.tetapi islam menetapkan hal ini kerana untuk satu tuji=uan. ada satu dasar lain, iaitu islam memperbanyakkan jaminan yang memang memungkinkan dalam masalah kesaksian.

Wanita dikuasai oleh naluri perasaan dan cepat emosi.kerana kekurangannya itu,maka dituntut bantuan orang lain yang menyertainya. inilah yang diterangkan Allah dalam firmannya:

"jika tidak ada dua orang laki-laki,maka (boleh) seorang laki-laki dan dua orang perempuan dari saksi-saksi yang kamu redai,supaya jika seorang lupa,maka seorang lagi mengingatkan yang lain. ( Al-Baqarah:282 )

jadi yang dimaksudkan disini adalah mengingatkan bukan hukum zalim seperti anggapan sebahagian orang yang tak tahu.inilah yang dapat kami simpulkan dari istilah yang disebutkan Rasulullah sallallahu 'alaihi wasallam: kurang akalnya. hal ini tidak mengurangkan mertabat wanita.sebab dia telah dipersiapkan untuk tugas yang besar seperti yang dapat kita lihat,iaitu status keibuan dan menyusui.andaikata wanita tidak diciptakan dan tidak dipersiapkan untuk menjadi sumber kasih sayang dan perasaan,tentu dia tidak akan mempu menanggung semua tugas itu.

Apa yang kami maksudkan,bukanlah wanita sahaja yang mudah terganggu emosinya.laki-laki juge boleh seperti itu. dan bukanlah bererti bahawa wanita sahaja yang boleh salah atau dia sahaja yang mudah salah atau terlupa.tetapi laki-laki pun boleh juge tersalah.bahkan ada kalanya wanita lebih tajam fikirannya daripada laki-laki.

berbicara tentang perasaan wanita,maka hal ini dilihat dari kelazimannya secara umum.yang khusus dalam masalah ini dan sering kali terjadi adalah pertentangan antara nilai dan perasaan.

"dipetik dari buku 50 wasiat Rasulullah sallalllahu 'alaihi wasallam untuk wanita"

Maher Zain ( Biography ) & ( Lyric song )

Maher Zain's Official Website: http://www.MaherZain.com
Maher Zain's Song Lyrics: Total 9 Lyrics on this site.
Maher Zain's Biography: Maher Zain’s (ماهر زين) first musical inspiration came from his father, who was a singer himself, performing locally in the beautiful Mediterranean city of Tripoli – Lebanon. Fascinated by the music and instruments, Maher got his first keyboard when he was only ten and ever since music officially became part of Maher’s world. The family moved to Sweden when Maher was only 8, where he continued his schooling, and later entered university and got a Bachelors degree in Aeronautical Engineering. With things changing around him, one thing remained the same – his strong passion for music. He would spend late nights at school with his friends where they would sing, rap, compose and experiment with music in every way. It didn’t take him long to realize that music became an integral part of who he is. Currently, he is signed up with Awakening Records and has also released a album called "Thank You Allah".











( Insha Allah )

Everytime you feel like you cannot go on
You feel so lost
That your so alone
All you is see is night
And darkness all around
You feel so helpless
You can’t see which way to go
Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side

Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Everytime you can make one more mistake
You feel you can’t repent
And that its way too late
Your’re so confused, wrong decisions you have made
Haunt your mind and your heart is full of shame

Don’t despair and never loose hope
Cause Allah is always by your side
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way
Insha Allah x3
Insya Allah you’ll find your way

Turn to Allah
He’s never far away
Put your trust in Him
Raise your hands and pray
OOO Ya Allah
Guide my steps don’t let me go astray
You’re the only one that showed me the way,
Showed me the way x2
Insha Allah x3
Insya Allah we’ll find the way

Logo Imtiyaz Hasanah yang baru



salamz...

ni la logo yang terbaru saya buat khas buat imtiyaz hasanah ( Youth Hasanah ) smoga logo ini membuatkan kite sama2 menjayakan masjid kite yang tercinta (masjid Hasanah).
yang paling penting ukhwah dan saling bekerjasama antara salah satu sama yang lain.. insya'allah.. :D

walaupun ringkas,cuma sekadar nak share aje..hehehehe.. :)
salamz

( Husni_uniq )

C.I.N.T.A


















Cinta seperti matahari, ia tetap bercahaya. Walau malam menjelma, cahayanya pada bulan tetap menerangi kekadang ia juga gerhana tetapi akan kembali jua kecerahannya.

Cinta adalah santapan jiwa. Jiwa tanpa cinta bagai rumah yang kosong. Cinta tanpa menjiwai bagai layang-layang putus tali.

Cintu adalah buta…cinta tidak mengenal usia, paras rupa, mahupun kekayaan dan harta karun, tetapi dari keikhlasan dari hati setiap insan antara satu sama lain.

Tidak semua orang yang kamu cintai, mencintaimu dan sikap ramahmu kadang kala dibalas dengan sikap tidak sopan. Jika cinta suci tidak datang daripada tabiatnya, maka tidak ada gunanya cinta yang dibuat-buat.

Sayang tidak bermaksud cinta. Suka tidak serasi dengan cinta. Kagum tidak bererti cinta. Bangga tidak semestinya cinta. Cinta adalah CINTA .

Cinta itu seperti sinar matahari, memberi TANPA mengharap kembali. Cinta itu seperti sinar matahari, TIDAK MEMILIH siapa yang ia sinari. Cinta itu seperti sinar matahari yang MEMBERI KEHANGATAN DI HATI..

Kekecewaan terlalu pahit untuk ditelan, terlalu payah untuk dilupakan namun dalam cinta pasti akan merasai kecewa dan dikecewakan walau bukan itu matlamat dalam setiap percintaan.

Kadangkala orang yang paling mencintaimu adalah orang yang tak pernah menyatakan cintanya padamu kerana orang itu takut kamu berpaling dan menjauhinya. Dan bila suatu masa hilang dari pandanganmu….kamu akan menyedari dia adalah cinta yang tidak pernah kamu sedari….

Cinta suatu yang indah, cinta boleh buat kita gundah, cinta buat hati berdarah dan cinta jua boleh membawa kesalan yang tak sudah

Mari kite sama2 menghayati lagu ni.. :D

Sahabat Sejati
Album : See You D IPT
Munsyid : Unic
http://liriknasyid.com

















Ku biar kalam berbicara
Menghurai maksudnya di jiwa
Agar mudah ku mengerti
Segala yang terjadi
Sudah suratan Ilahi

Ku biarkan pena menulis
Meluahkan hasrat di hati
Moga terubat segala
Keresahan di jiwa
Tak pernah ku ingini

Aku telah pun sedaya
Tak melukai hatimu
Mungkin sudah suratan hidupku
Kasih yang lama terjalin
Berderai bagaikan kaca
Oh teman, maafkanlah diriku

C/O :
Oh Tuhan
Tunjukkan ku jalan
Untuk menempuhi dugaan ini
Teman, maafkan jika ku melukaimu
Moga ikatan ukhwah yang dibina
Ke akhirnya

Aku tidak kan berdaya
Menahan hibanya rasa
Kau pergi meninggalkan diriku
Redhalah apa terjadi
Usahlah kau kesali
Mungkin ada rahmat yang tersembunyi

Decorate youth room di masjid hasanah

Assalamualaikum..wr..wb..

alhamdulillah..da lama sangat2 saya tak update blog saya ni yang da usang..hahahaha.. :D sesiapa yang masih singgah di blog ini,teruskan singgah ye,pasal saya da nak mula mengupdatekan balik..kalau ada tym free la..hehehe.. XD

ok ni saya nak share sikit dengan uols mengena kerjasama saya dengan youth2 di masjid hasanah mendecoratekan youth room..mula2 agak sukar kite nak melakukan nye,dengan kerjasama macam ni la,akhir nye youth room da mula bertukar warna dan juge lantai dia.. lawa tak?? ok2 je la..hehehe..























walaupun agak sederhana.tetapi indahkan..huhuhu..
maaf la pasal saya tak banyak idea hari ni,ni pun pasal da lama tak mengupdate..insya'allah tunggu je hari yang lain..saya akan mengupdatekan nye lagi..

ok sampai di sini sahaje..take care.. XD

Jaga kambing di masjid hasanah..hehehehe.. XD

Salamz...da lama sangat2 saya tak update blog saya ni..ish3.. XD
kadang2 bukan saya tak nak update,cuma biasa la kalau takde idea,macam ni la..hehehehe.. :) insya'allah smoga kite smue cuba rajin2 mengupdatekan blog ye.. XD

buat pertama kali saya lupe nak ucapkan selamat hari raya aidiladha..hehehe.. :D agak2 uols smue ni banyak tak amek daging korban?? ok sebelum tu saya nak share sikit ngan uols smue,sejak ari selesa lepas saya da bermula tido di masjid,kerana menjaga kambing2..memang penat sangat..pasal saya terpakse balik keja terus g masjid.penat ulang-alik..tapi alhamdulilla,da pun selesai kesmue nye.. :D

btw,kambing tahun ni bukan kambing biri-biri,smue nye kambing gurun..aiyo tanduk dia pun agak tinggi..k mari saya tunjukkan pic kambing2 yang saya petik semasa saya tido dia masjid..hehehe.. XD

Photobucket

tgok tu tanduk dia tinggi kan..hehehe..macam seram ey tgok kambing ni..hehehehe.. XP


Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket

ada macam2 warna bulu kambing2 ni..hitam,putih,coklat dan kelabu..yang lain ada yang campur warna bulu dia..

permulaaan kambing ni tiba di masjid,agak kecoh sikit kerana kambing2 ni smue tak nak trun dari lori,tetapi dengan membuatkan lagi kekecohan suara kite,kambing2 tu smue akhirnye turun..tapi yang kesian nye kambing2 ni penat dan dahaga sangat2..lagi2lapar..kesian kan..cepat2 saya ngan kwn2 yang lain ambil makanan dan isi air di baldi..terus kambing2 tu senyap dan tido..hehehehe... XD ni saya ceritakan serba sikit je la..hehehe.. XD insya'allah kalau saya ada kesempatan lagi saya akan cerita hari korban nye kambing2 ni...hehehehe.. XD tapi tu smue dari camara kawan saya..insya'allah la,kalau ada saya akan ceritakan ok..

mari kite sama2 kite tgok video yang saya petik kan sikit je..smoga gembira..hehehe.. XD


video

ok senang2 saya akan update lagi..jangan lupe tgok tau video tu..huhuhu.. :D bye...